Rád bych se podělil o hodně negativní zkušenost s operátorem U:fon a varoval ostatní před jeho službami, případně i rád našel další poškozené. Musel jsem kvůli zaslat stížnost na ČTÚ a obětovat několik hodin.
Z důvodu nekvalitních služeb jsem neplatil faktury od operátora U:fon, respektive Air Telecom. Následně mi operátor 8. 7. zaslal dopis s výpovědí služeb. V tomto dopise je jasně uvedeno „Smlouva bude ukončena uplynutím výpovědní lhůty, která činí 15 dnů ode dne doručení této výpovědi“ a „Pokud odešlete celou částku X XXX Kč do 7 dní se specifickým symbolem XXXXXX variabilním symbolem XXXXXX na účet číslo 2107066973 / 2700, nebude Vám účtována žádná pokuta. Služba bude opět plně funkční a výpověď vezmeme zpět.“ Jelikož jsem nic nechtěl řešit dále, uhradil jsem celou dlužnou částku včetně poplatku za vymáhací agenturu schválně po uplynutí 7denní lhůty, tj. zhruba po 15 dnech. Pokládal jsem tedy celou věc za vyřešenou. Jenže U:fon si zničehonic výpověď rozmyslel, a že pokud chci služby ukončit, mám ji zaslat já.
Vyjádření Sdružení obrany spotřebitelů:
„Výpověď je jednostranný právní úkon, to znamená, že k tomu, aby byla účinná stačí, aby ji jedna smluvní strana podala druhé straně. Žádná reakce druhé strany k její platnosti není nutná.
Pokud Vám tedy přišla od podnikatele výpověď, jejíž účinnost byla vázána na splnění podmínky, kterou jste splnil, byla výpovědí Vaše smlouva rozvázána.
Vyložte tedy U:fonu, že tím, že Vám zaslal výpověď, byl ukončen Váš právní vztah, ať Vám dále neposkytuje služby, že nejste povinen mu za ně zaplatit.
Přečetla jsem si Váš blog - co se týče toho, že výpověď musíte podat Vy, považuji to za nesmysl. Oni tím, že ji podali, projevili svou vůli. Pokud nechtěli Váš právní vztah ukončit, neměli ji podávat.“
S U:fonem není možná žádná domluva. Je to jak mluvit do zdi. Příspěvky na jejich zdi admin smaže:
Máte podobnou zkušenost s novým majitelem U:fona?