Mobil fórum o všech mobilních telefonech

 
Uživatelský avatar
jindrak
Administrátor
Autor
Příspěvky: 686
Registrován: 26.čer 2012 12:55
Mobil: Nexus 5
ROM: Cyanogenmod 13
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

SEO 3. Jak na zpětné odkazy?

26.srp 2012 23:27

Další článek z mého SEO průvodce bude o zpětných odkazech a všem co s tím souvisí. Na úvod snad jen: Odkaz je základní prvek každé webové stránky, vždycky tu byl a nikdy nezemře. Kromě odkazované informace má důležitou roli i z hlediska seo optimalizace. Mimo své základní funkce (přesměrovat návštěvníka jinam) totiž část textu propojuje s cílovou stránkou. Chtěl bych Vám proto prozradit, jak odkazy získávat a efektivně je využít.

Kdo teď čeká text o masovém spamování všude kde to jde, bohužel ho zklamu. Než začnete odkazy vůbec sbírat a měnit, uvědomte si jednu zásadní věc. Máte prolinkovaný svůj vlastní obsah? Pokud ne, zaměřte své úsilí nejprve na propojení jednotlivých částí Vašeho webu do sebe. Tím teď nemyslím, aby jste na webu měli menu, to tam doufám máte. Mám na mysli něco jiného. Jednoduše odkazujte z jednoho článku na druhý. Určitě se Vám stane, že píšete jeden článek a v něm použijete slovo, které by shrnovalo název vašeho jiného článku. Na toto slovo se zaměřte a prolinkujte ho tam. Bohatě stačí i 2 odkazy na článek. Tímto pomůžete vyhledávačům pochopit lépe obsah Vašich stránek a navíc tím posílíte pozice ostatních článků ve výsledcích vyhledávání. A o to Vám přeci jde. A nebudeme si nic nalhávat, je prospěšné i pro Vaše čtenáře, kteří se dostanou rychleji tam, kam mají namířeno.

Nezapomínejte v odkazech vyplňovat atribut title. Do něho pište krátký, ale výstižný text, můžete se řídit pravidly o nadpisech z první části tohoto SEO seriálu. Na atribut title kouká hlavně Google. Vy, jako čtenář webu, na něj můžete mrknout, pokud na odkazu zastavíte svůj velevážený kurzor myši.

Máte proodkazováno? Gratuluji. Až teprve teď se můžete pustit do sbírání externích odkazů. Proč až teď? Opět Vás poprosím o zapojení Vaší fantazie.
  • Zkuste si představit, že procházíte regály obchodu, kde naleznete všechny mobilní telefony světových značek. Vy hledáte Samsung Galaxy S III, ale zrovna stojíte v regálu umírající Nokie. Rozhlédnete se kolem sebe a najednou se Vám rozzáří oči. Naproti v uličce zahlédnete Váš vysněný telefon. Rychle tam běžíte, nadšení ale opadá s každým metrem co urazíte. Zjistíte, že to je jen reklama se šipkou ukazující na obyčejné schody a textem 5. patro. Celou cestu nahoru po schodech se Vám točí v hlavě myšlenka: Proč tu nemají eskalátory?
Co si z toho vzít? Usnadňujte lidem pohyb na Vašich stránkách. Nejen návštěvníci to ocení!

Teď už se dejme do sbírání odkazů z jiných webů. Říká se, že je každý odkaz dobrý, já Vás ale naučím, jak získat nejcennější linky. Stačí se řídit těmito kroky:
S tímto návodem bude Váš web dobře hodnocen vyhledávači.

A jak je to s odkazováním na jiné weby? Dříve to nikdo tolik neřešil a každý odkazoval. Dnes má mnoho lidí pocit, že odkazováním ztratí jejich web ranky. Vůbec ne, ranky se předávají a navíc je to přirozené a tak se tomu nebraňte. Píšete o něčem a víte, že to někdo zná mnohem lépe? Odkažte na něj. Ztráty ranků se jednoduše nebojte, pokud nejste vyloženě odkazová farma, Google umí ocenit to, že doporučíte jiný web, který už link neopětuje.

Toť vše, doufám, že Vám článek pomohl.

<= SEO 2. Správný titulek stránky je základ |
Reklama
Přihlášeným uživatelům zobrazujeme méně reklam